Get Adobe Flash player
Grenslandroute - Montferland

Van Zeddam fietst u langs de N335 dwars door het Bergherbos naar Beek. Dan fietst u via de Peeskesweg naar s-Heerenberg, let op! dit is een behoorlijk steile klim en alleen geschikt voor getrainde benen.

Eenmaal boven wordt u beloond met een mooie lange afdaling en hoeft u tot bij Stokkum niet meer te trappen. U laat Stokkum rechts liggen en gaat verder richting s-Heerenberg ongeveer aan het einde van de Slotlaan gaat u rechtsaf de s-Heerenbergseweg op naar Stokkum. Van Stokkum gaat het verder richting Elten (dld). U kruist de A3 (Arnhem-Oberhausen) en daalt af naar Elten om de Eltenberg te bedwingen.

Aan het eind van de Stokkumerstrasse slaat u linksaf de Smidtstrasse op aan het einde gaat het linksaf de Eltener markt op en dan rechtdoor Bergstrasse en Lindenallee. Bovengekomen word u beloond met een prachtig uitzicht en kunt u ook nog een duizend jaar oude waterput bezichtigen de Drususbrunnen.

We vervolgen de tocht met een afdaling van de Eltenberg en gaan aan het einde van de Bergstrasse rechtdoor via de Eltener markt en Klosterstrasse linksaf richting Lobith nl. Bij Lobith fietst u van de Eltenseweg rechtdoor de Transeedijk op. Aan het einde rechtsaf de Boterdijk op dan de Batavenstraat oversteken en de Boterdijk verder volgen en rechtsaf slaan de Binnenweg op en hierna rechtsaf s-Gravenwaardsedijk en linksaf Polweg.

Aan het einde van de Polweg komt u op de Europakade hier is het zeker de moeite waard een poosje te vertoeven. Aan het hoger gelegen deel bevinden zich diverse horeca gelegenheden. U vervolgt de tocht over de Europakade en Spijksedijk verder richting Spijk, in Spijk bij Lobith komt de Rijn ons land binnen.

Aan het einde van de Spijksedijk slaat u linksaf de Oude Kleefsepostweg die overgaat in de Spykerweg op. Aan het einde slaat u rechtsaf Emmericherstrasse deze gaat over in Eltenerstrasse. Na ongeveer 1.3 Km linksaf Abergsweg, Huthumerstrasse en dan linksaf Lindhorstweg. U kruist wederom de A3 en bent weer terug in Stokkum.

Van de Lindhorstweg rechtdoor naar de Gildestraat dan rechtsaf Pastoor van Sonsbeeckstraat rechtsaf Camphuysenweg en kort rechts links de Stokkumseweg op, u bent nu in s-Heerenberg. Na ongeveer 500 m linksaf Zeddamseweg op, dan Drieheuvelenweg linksaf fietspad richting Zeddam en bij rotonde het Tolhuis rechtdoor. Dan rechtsaf Tolhuisstraat en aan het einde links Oude Doetinchemseweg.

We wensen u veel fietsplezier

Kaart is eigendom van Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., en mag zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of de rechthebbende(n) in geen geval gebruikt worden voor andere doeleinden dan persoonlijk gebruik.